Koronavírus zasadil nielen športu tvrdé rany. Futbal napriek niekoľkým ťažkým skúškam to ustál a po vyše troch mesiacoch sa najvyššia slovenská súťaž na Slovensku opäť rozbieha. Keďže na štadiónoch môže byť v nadstavbovej časti len minimum fanúšikov, Fortuna liga spúšťa projekt #spoluzafutbal, ktorý prináša model virtuálneho fanúšika. „Pre nás všetkých sú dôležití fanúšikovia priamo na tribúnach. Aj preto budeme naďalej komunikovať percentuálny model, a čo najskoršie otvorenie futbalových štadiónov pre fanúšikov. V tejto náročnej dobe dávame fanúšikom možnosť spojiť sa so svojim klubom a podporiť ho aspoň na diaľku prostredníctvom online platformy spoluzafutbal.sk. Každý sa tak môže stať dvanástym hráčom svojho klubu. Základná registrácia je bezplatná, podporiť klub dobrovoľnou donáciou môže každý, kto o to bude mať záujem. Futbal sa vracia, verím, že čoskoro sa vrátia aj fanúšikovia, zatiaľ ponúkame z každého kola minimálne 3 priame TV prenosy a všetky zápasy klubu na huste.tv, kde môže každý fanúšik takisto podporiť svoj klub a sledovať okamžitú interaktivitu fanúšikov,“ prezrádza výkonný riaditeľ ÚLK Michal Mertinyák.
Staň sa dvanástym hráčom svojho tímu
Futbal sa hrá pre fanúšikov. Pri pohľade na prázdne tribúny si uvedomujeme, že bez divákov to jednoducho nie je ono. Na štadiónoch Fortuna ligy môže byť však v čase zápasu maximálne 500 ľudí aj s hráčmi a organizačným tímom. Fanúšikovia sa môžu pripojiť k svojmu tímu tak aspoň virtuálne. Virtuálnym fanúšikom sa môže stať každý. Stačí kliknúť na web spoluzafutbal.sk, kliknúť na svoj klub a vyplniť povinnú registráciu. Dobrovoľná je aj forma donácie. Na fanúšikov, ktorí sa rozhodnú podporiť svoj klub čakajú pekné ceny.
Fortuna najvernejším fanúšikom Fortuna ligy
Najvernejším a najväčším fanúšikom Fortuna ligy je jej generálny partner spoločnosť Fortuna. Na každý štadión si zakúpila symbolicky 1000 virtuálnych lístkov a pomohla každému klubu zaplniť ich štadión. „Ako hlavný partner Fortuna ligy sa veľmi tešíme z návratu futbalistov na ligové trávniky a veríme, že rovnako tak sa tešia aj všetci fanúšikovia. V rámci projektu sme ako najväčší fanúšik Fortuna ligy zakúpili 1000 virtuálnych vstupeniek na každý štadión,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Fortuna SK Ľudovít Vyskoč.
Finančná prémia pre víťazný fanklub pôjde na dobrú vec
Aby mali ale aj fanúšikovia motiváciu plniť svoje štadióny, v hre je aj zaujímavá finančná prémia 4.000 eur pre víťazný fanklub. Tá po skončení nadstavbovej časti bude patriť fanklubu, ktorému sa podarí zaplniť svoj štadión najväčším počtom fanúšikov. Kapacita jednotlivých štadiónov sa môže i presiahnuť. Jedinou podmienkou je, že víťazný fanklub musí výhru odovzdať organizácii bojujúcej v čase pandémie v prvej línii. „Sme radi, že takouto formou podporíme víťazný fanklub, prémia následne poputuje priamo ľuďom bojujúcim v prvej línii proti COVID-19,“ dopĺňa generálny riaditeľ Fortuny.